0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5 (0 votes, average: 0,00 z 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading...

Dieta 1000 kcal – Zasady, Jadłospis, Efekty, Opinie

Dieta 1000 kcal – Zasady, Jadłospis, Efekty, Opinie

Dieta 1000 kcal – Opis

Dieta 1000 kalorii jest dietą bardzo popularną, chociaż zdania na jej temat są podzielone. Ma wielu zwolenników ze względu na efekty jakie można dzięki niej osiągnąć. Ci, którzy są przeciwni tej metodzie odchudzania poruszają m.in. kwestie zdrowotne oraz fakt, że po zakończeniu stosowania diety 1000 kcal może wystąpić efekt jo-jo.
Głównym założeniem jest skrupulatne liczenie kalorii spożywanych posiłków – łączna suma nie może przekraczać 1000 kalorii. Mimo faktu, że jest to dość restrykcyjna dieta, można jeść prawie wszystko.
Należy pamiętać, że dieta 1000 kcal, tak jak i inne diety, może nie być odpowiednia dla każdego. Dlatego przed rozpoczęciem jakiejkolwiek diety należy skonsultować się z lekarzem i wybrać odpowiednią dla swojego organizmu.

Dieta 1000 kcal – Zasady

Nie można stosować tej diety dłużej niż 4 tygodnie. Będąc na diecie 1000 kcal należy jeść 4 – 5 posiłków dziennie, kolacja nie powinna być spożyta później niż o 19.00. Przerwy pomiędzy posiłkami nie mogą być dłuższe niż 2 – 3 godziny. Przed każdym posiłkiem zaleca się wypicie szklanki wody z cytryną. Ważnym jest, aby podczas tej dity spożywać minimum 3 litry wody dziennie – przyspiesza trawienie i wypełnia żołądek, dzięki temu zmniejszy się uczucie głodu.  Ruch fizyczny podczas tej diety (jak i po jej zakończeniu 😉 ) również jest wskazany.
Błędem jest myślenie, że gdy zjemy dwa duże posiłki o łącznej kaloryczności 1000 kcal, będzie to korzystne dla organizmu. Takim trybem nie osiągnie się efektu utraty wagi. Organizm będzie magazynować energię z posiłków, a więc waga nie będzie mniejsza. Jedząc częściej mniejsze posiłki organizm na bieżąco spali dostarczoną energię. Zaleca się spożywanie posiłków w podanej poniżej kaloryczności (w zależności od preferencji ilości spożywanych posiłków dziennie):

  • 5 posiłków dziennie:
    śniadanie – 200 kcalDieta 1000 kcal – Zasady, Jadłospis, Efekty, Opinie
    drugie śniadanie – 150 kcal
    obiad – 350 kcal
    podwieczorek – 100 kcal
    kolacja – 200 kcal
  • 4 posiłki dziennie:
    śniadanie – 250 kcal
    drugie śniadanie – 150 kcal
    obiad – 400 kcal
    kolacja – 200 kcal

W czasie trwania diety 1000 kcal można spożywać wszystkie niezbędne dla organizmu składniki, ale w ograniczonych ilościach. Dziennie należy dostarczać  60g białka, 145g węglowodanów i 21g tłuszczu.
Pamiętaj, że przekąski takie jak owoc, jogurt trzeba traktować jako posiłek.

Dieta 1000 kcal – Efekty stosowania

Ściśle przestrzegając diety 1000 kcal można schudnąć nawet 8 kg w przeciągu miesiąca. Waga zmniejsza się tygodniowo średnio o 0,5 – 1,5 kg.  Niskokaloryczny jadłospis, dostarczający niezbędne składniki pokarmowe dla organizmu jest  dużo bezpieczniejszym sposobem odchudzania niż powszechnie znane głodówki.
Zaleca się, aby dieta trwała do 4 tygodni, a po nich warto przejść na dietę 1200 lub 1500 kalorii, co pomoże uniknąć efektu jo-jo.

Dieta 1000 kcal – Co jeść? 

Bardzo istotnym faktem jest spożywanie zróżnicowanych posiłków. Nie ma jednego konkretnego jadłospisu – posiłki należy dopasowywać do preferencji osoby będącej na tej diecie. Ważnym jest, aby w menu pojawiały się produkty takie jak: chude mięso, owoce, warzywa, ryby, kasze. Ograniczyć należy spożycie cukru i słodyczy, ale i pieczywa pszennego, masła, tłustego i półtłustego twarogu, śmietany, majonezu, tłustych wędlin oraz mięsa. Trzeba unikać słodkich napojów oraz słodzenia kawy, herbaty. Zamiast smażonych produktów, wybieraj pieczenie w folii / grillowanie. Zupy tylko na wywarach warzywnych.

Dieta 1000 kcal – Jadłospis

Poniżej przedstawiamy wam przykładowy jadłospis na 7 dni, z których można korzystać będąc na diecie 1000 kcal.

Dzień 1 

Śniadanie: Omlet z trzech białek z łyżeczką dżemu, szklanką niskokalorycznego mleka + mała gruszka
Drugie śniadanie: Kromka pieczywa razowego, plaster chudej wędliny, liść sałaty, ogórek świeży lub kiszony
Obiad: Zupa pomidorowa z ryżem
Podwieczorek: 0,5 szkl. jogurtu, plaster ananasa
Kolacja: Twarożek o niskiej zawartości tłuszczu z ogórkiem i pomidorem

Dzień 2

Śniadanie: Kanapka: kromka tostu, łyżeczka margaryny, liść sałaty,  plasterek żółtego sera + pomidor + szklanka soku pomarańczowego
Drugie śniadanie: 10 dag serka homogenizowanego +10 dag truskawek
Obiad: 10 dag mięsa z piersi kurczaka pokrojonego w kostkę usmażyć na łyżeczce oleju. Dodać pokrojone warzywa: cukinia, marchew, por i gotować jeszcze ok 10 min. Przyprawić ulubionymi przyprawami. Podawać z dwoma małymi ziemniakami.
Podwieczorek: 200 g galaretki owocowej
Kolacja: Kanapka: kromka ciemnego pieczywa, 50 g chudej wędliny + sałatka z papryki, cebuli i pomidora

Dzień 3

Śniadanie: 2 kromki chleba razowego, 3 łyżki chudego twarogu + łyżka szczypiorku, 2 pomidory
Drugie śniadanie: szklanka maślanki, 0,5 banana
Obiad: 2 łyżki kaszy gryczanej, 2 łyżki gulaszu z piersi kurczaka lub indyka + surówka: 1/2 czerwonej papryki, 2 łyżki kiełków pszenicy, 2 łyżki zielonego groszku z łyżką oliwy + szklanka soku pomidorowego
Kolacja: Kanapka: 2 kromki chleba razowego, plasterek chudej wędliny, 2 liście sałaty, pomidor + 0,5 grejpfruta

Dzień 4

Śniadanie: 3 łyżki musli z owocami suszonymi, ze szklanką mleka 0,5% (250 ml), średnia pomarańcza
Drugie śniadanie: Kanapka: kromka chleba chrupkiego, łyżeczka margaryny, 30 g kiełbasy szynkowej
Obiad:  250 ml barszczu czerwonego czystego + 150 g piersi kurczaka, gotowanej w jarzynach, 2 ziemniaki, 200 g szparagów gotowanych
Podwieczorek: 200 g galaretki owocowej
Kolacja: Zapiekanka: 50 g makaronu, 50 g cukinii, 100 g pomidora, 20 g cebuli, 50 g bakłażanu

Dzień 5 

Śniadanie: Kanapka: kromka chleba, 5 dag twarożku, plaster pomidora + szklanka soku pomarańczowego
Drugie śniadanie: 150 g jogurtu owocowego z łyżką otrąb pszennych
Obiad: Bulion posypany natką pietruszki, pieczone udko kurczaka (bez skóry), gotowane warzywa
Podwieczorek: 200 ml kisielu truskawkowego
Kolacja: Sałatka: 100 g chudej wędliny, cykoria, 1 ogórek kiszony, 1 kwaśne jabłko, 100 ml jogurtu naturalnego

Dzień 6 

Śniadanie: Wędzona makrela i pomidory
Drugie śniadanie: Omlet: 2 jajka, szpinak
Obiad: 100-200 g ryby w galarecie
Podwieczorek: Surówka z pora
Kolacja: Kanapka z chudą wędliną

Dzień 7

Śniadanie: Jajko smażone na łyżce masła i kromka chleba pełnoziarnistego + Bułka z 2 łyżeczkami dżemu.
Drugie śniadanie: 2 kromki pumpernikla + chuda wędlina
Obiad: 1/2 op. mrożonych warzyw na patelnię + filet z łososia z patelni grillowej
Podwieczorek: Grejpfrut
Kolacja: Pita po włosku z mozzarellą i pomidorkami koktajlowymi

Dzień 8 

Śniadanie: Owsianka jabłkowa
Drugie śniadanie: 1 opakowanie chudego serka wiejskiego
Obiad: Pieczona pierś z kurczaka, 2 gotowane ziemniaki, 60 g brokułów gotowanych na parze
Podwieczorek: Zupa pomidorowa
Kolacja: Sałatka z wędzonej makreli z pomidorami

 

Dieta 1000 kcal a alkohol

Spożywanie alkoholu podczas diety 1000 kcal nie jest wskazane (tak jak i w innych dietach).  Są to puste kalorie, które dodatkowo zatrzymują wodę w organizmie.

Dieta 1000 kcal – Zalety 

  • szybki spadek masy ciała
  • dieta jest zrównoważona

Dieta 1000 kcal – Zasady, Jadłospis, Efekty, OpinieDieta 1000 kcal – Wady

  • wraz z utratą tkanki tłuszczowej ubywa również masa mięśniowa
  • przy dłuższym stosowaniu może prowadzić do deficytów witaminowych
  • większą uwagę przykłada się do kaloryczności produktów niż wartości odżywczych
  • przy dłuższym stosowaniu dochodzi do spowolnienia metabolizmu
  • konieczność liczenia kalorii każdego spożywanego produktu
  • efekt jo-jo po powrocie do starych nawyków żywieniowych

Dieta 1000 kcal – Opinie 

Dieta 1000 kcal jest dietą restrykcyjną, dlatego nie każdy dał radę wytrzymać odżywiając się w ten sposób. To, ile kalorii należy spożywać, zależy indywidualnie od jednostki. Ma na to wpływ wiele składowych. Tak jak u każdego z nas jest inny metabolizm, tak samo różna jest aktywność fizyczna. Kiedy nagle zaczynamy dostarczać mu tylko 1000 kcal, organizm nie adaptuje się do drastycznej zmiany. To między innymi dlatego osoby, które zakończyły dietę 1000 kcal w większości narzekały na efekt jojo. Ci, którzy wypróbowali dietę 1000 kcal, byli zadowoleni z efektów. Osoby, które po zakończonej diecie nadal zachowywały zasady zdrowego żywienia, przeważnie nie tyły.

Pamiętajmy – nie ma sposobu, aby szybko, skutecznie i trwale zgubić dodatkowe kilogramy. Nie przytyło się w tydzień, dwa, trwało to dłużej. Analogicznie proces odchudzania wymaga czasu i cierpliwości.

 

 

 

Polecane teksty:

3 thoughts on “Dieta 1000 kcal – Zasady, Jadłospis, Efekty, Opinie

  1. jestem zadowolona z efektów diety 1000 kcal, trzeba być cierpliwym a efekty przyjdą 🙂 mi się udało

  2. Już dłuższy czas zbieram się do tego żeby spróbować tej diety, od miesiąca mówię sobie zaczynam od poniedziałku i zawsze coś mi wypada, ale może w końcu się zmotywuję 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *