0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5 (0 votes, average: 0,00 z 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading...

10 sposobów na ból pleców

ból-pleców

Ból pleców dotyka w dzisiejszych czasach mnóstwo osób. Przyczyną tego jest główne siedzący tryb życia – parę godzin dziennie w pozycji siedzącej musi się w końcu odbić na kondycji kręgosłupa. Inne źródła bólu pleców to stany zapalne, infekcje, przemęczenie wysiłkiem fizycznym. Dzięki połączeniu aktywności fizycznej i innych metod, możemy być w stanie do pewnego stopnia ulżyć swoim plecom. Oto 12 sposobów na złagodzenie tej dolegliwości:

1. Ogranicz odpoczynek w łóżku

Badania pokazują, że osoby z krótkotrwałym bólem krzyża, które są często w bezruchu, odczuwają większy ból i codzienne zadania sprawiają im więcej trudności niż osobom, które pozostają aktywne.

2. Bądź aktywna fizycznie

Aktywność jest często najlepszym lekarstwem na ból pleców. Proste ćwiczenia, takie jak chodzenie, mogą być bardzo pomocne. Należy jednak pamiętać, aby poruszać się z umiarem i unikać wszelkich czynności, które powodują ból.

3. Utrzymuj dobrą postawę

Ból może zacząć się po długim treningu na siłowni, ale napięcie, które go powoduje, prawdopodobnie narastało od lat. Większość ludzi ma nieprawidłową postawę podczas wykonywania codziennych czynności, co powoduje niepotrzebne obciążenie kręgosłupa. Gdy pochylamy się nad zlewem myjąc zęby, nacisk na plecy może wzrosnąć o 50%. Utrzymanie odpowiedniej pozycji odciąża nerwy i zmniejsza ból pleców.

4. Porozmawiaj ze specjalistą

Opracowanie odpowiedniego planu ćwiczeń może pomóc w leczeniu przewlekłego bólu pleców. Nie ma żadnej magicznej aspiryny, która pokonałaby ból w dolnej części pleców u wszystkich. Niektórzy pacjenci potrzebują większego wzmocnienia tułowia, podczas gdy inni korzystają głównie z rozciągania i poprawy elastyczności. Z pomocą specjalisty  możliwe jest dopasowanie planu ćwiczeń do indywidualnych potrzeb.

5. Popraw elastyczność

Zbyt duże napięcie może powodować ból pleców. Naszym celem w zwiększaniu elastyczności jest równomierne obciążenie całego ciała, od stóp aż po głowę. Jednym z dobrych ćwiczeń jest siedzenie na krawędzi łóżka z jedną nogą wyciągniętą, a drugą na podłodze. Rozciągnij ścięgna, pochylając się do przodu i utrzymując plecy w neutralnej pozycji. 

6. Zastosuj lód i ciepło

Większość lekarzy zaleca stosowanie lodu przez pierwsze 48 godzin po urazie – szczególnie jeśli występuje obrzęk – a następnie przejście na ciepłe okłady. Niestety trudno powiedzieć, czy lód lub ciepło są bardziej korzystne.

back-pain

7.  Śpij we właściwej pozycji

Ważna jest ilość odpoczynku, jaką masz, a także pozycja, w jakiej się znajdujesz. Spanie w złej pozycji może powodować ból pleców. Osoby śpiące na plecach powinny wkładać poduszki pod kolana. Śpiący na boku powinni włożyć poduszki między kolana, aby utrzymać kręgosłup w neutralnej pozycji. Spanie na brzuchu powoduje wykręcenie szyi i może nadmiernie obciążać plecy.

8. Stosuj techniki relaksacyjne

Badania pokazują, że praktyki takie jak medytacja, głębokie oddychanie, tai chi i joga, które pomagają uspokoić umysł, mogą pomóc w walce z bólem, dlatego że, będąc w stanie odprężenia poziom bólu obniża się.

9.  Spróbuj terapii

Ból pleców często pojawia się w przypadku problemów takich jak depresja i nerwica lękowa. Twój stan emocjonalny zmienia postrzeganie bólu, więc terapia może być kluczowym elementem rehabilitacji.

10. Rzuć palenie

Palenie nie tylko uszkadza płuca, ale może również szkodzić kondycji pleców. Badanie opublikowane niedawno w American Journal of Medicine wykazało, że obecni i byli palacze częściej cierpią na bóle pleców w porównaniu do osób, które nigdy nie paliły.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *