0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5 (0 votes, average: 0,00 z 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading...

Dieta 8/16 – Opinie, Efekty, Menu, Zasady – Odchudzająca Dieta 8-godzinna

Dieta 8/16 - Opinie, Efekty, Menu, Zasady - Odchudzająca Dieta 8-godzinna

Obiła Ci się o uszy nowa dieta 8/16? Brzmi zagadkowo, lecz wbrew pozorom jest bardzo prosta. Została opracowana przez Davida Zinczenko i Petera Moore’a. Ten pierwszy był naczelnym „Men’s Health”. Dieta ta, zwana „Dietą 8-godzinną” osiągnęła status bestselleru dziennika „New York Times”. Tyle słowem wstępu, teraz przejdźmy do konkretów.

Wielkim skrócie i uproszczeniu dieta 8/16 polega na tym, że przez 8 godzin jemy co chcemy, a przez 16 godzin nic, poza płynami. Uważana za kontrowersyjna dietę, choć opracowana przez naukowców, którzy obalają 3 filary dietetyki. Ma ona wielu przeciwników jak i zwolenników. Czym są te 3 filary? Na czym polega dieta 8/16 i czy można ją bezpiecznie stosować?

Obalenie 3 filarów dietetyki przez twórców diety 8-godzinnej

Dieta 8/16 - Opinie, Efekty, Menu, Zasady - Odchudzająca Dieta 8-godzinnaPierwszym z nich mówi o tym, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem podczas dnia. Powinno być one obfite, pełne wartości odżywczych i zdrowych tłuszczy, by zapewnić nam energię na cały dzień. Autorzy diety twierdzą, że nie do końca jest do dobre, gdyż takie śniadanie od razu po przebudzeniu się jest ciężkie dla naszego organizmu po całonocnym poście, często je jemy nawet mimo braku chęci.
Drugi dogmat dotyczy ostatniego posiłku, czyli kolacji. Mawia się, że nie powinniśmy ją zjeść do 18:00, co dla osób chodzących późno spać, oznacza nawet 6 godzin nie jedzenia przed snem. Inny mówią o tym, że kolację należy zjeść 2-3 godziny przed udaniem się na spoczynek. Twórcy diety przypominają, że nasz organizm podczas snu prawie wyłącza funkcje życiowe, wydajność procesów trawiennych mocno spada.
Ostatnim filarem jest ruch. Twierdzi się, że właściwy da utrzymania dobrej kondycji i sylwetki jest wysiłek trwający pół godziny, 3 razy w tygodniu przy utrzymaniu tętna na poziomie 130. Zinczenko i Moore, twórcy diety mówią, że dla pobudzenia organizmu i przyśpieszenia metabolizmu wystarczy zaledwie 8 minut ćwiczeń przed śniadaniem. I nie chodzi tu o intensywny trening i katowanie się różnego rodzaju ćwiczeniami, wystarczą proste wymachy rąk i nóg, trucht lub nawet spacer.

Dieta 8/16 – Zasady diety

Dana dieta nie wymaga od nas wyrzeczeń, głodówek i liczenia każdej zjedzonej kalorii. Na pewno przypadnie do gustu leniwym. Dieta 8 godzin zakłada od nas ściśle określonego tryby życia. Przez 8 godzin w ciągu dnia możemy jeść, a przez 16 godzin odpoczywamy, w tym czasie nasz układ trawienny się regeneruje.

Zdaniem Davida Zinczenko i Petera Moore’a to właśnie przez nie posiadanie ściśle określonego harmonogramu żywieniowego przybieramy na wadze. Brak regularności i dyscypliny, sprzyja odkładaniu się tłuszczu w naszym ciele.

Dieta 8/16 – Menu

Dieta 8/16 - Opinie, Efekty, Menu, Zasady - Odchudzająca Dieta 8-godzinnaCo odróżnia tą dietę od innych, to to, że nie ma ona konkretnego jadłospisu. Posiłki rzecz jasna powinny być pełnowartościowe i zdrowe, zawierające warzywa i owoce. Powinno się unikać fast food’ów, ciężkich potraw i obżarstwa. Dieta polega na wyznaczeniu sobie pory w której jemy, np. 8.00-16.00 lub 10.00-18.00 i przestrzegania jej w następnych dniach. Oprócz pilnowania tych samych godzin w których jemy, ważne jest byśmy przez tez te 16 godzin nie jedli nic, nawet lekkiej przekąski w postaci owoców czy warzyw. W tym czasie nasz organizm się regeneruje i wydala zalegające toksyny. W trakcie trwania diety należy dużo pić, szczególnie wody, także w czasie naszej 16 godzinnej regeneracji.

Dieta 8/16 – Efekty

Dzięki przestrzeganiu reguł jakie zawiera dieta, według twórców możliwe jest zrzucenie nawet 5 kg w tydzień, a w ciągu miesiąca możemy stracić na wadze nawet 10 kg. Nagła zmiana trybu życia może być dla nas na początku dość trudna, dlatego warto podejść do niej stopniowo. Uzupełnieniem diety jest 8 minutowy cykl ćwiczeń, który pozwoli nam zbliżyć się do idealnej sylwetki. Każdy wysiłek fizyczny połączony z dietą, jest dużo lepszym rozwiązaniem niż sama dieta.

Dieta 8/16 – Opinie

Dieta 8/16 mimo wywołania dość dużych kontrowersji po ukazaniu się, wydaje się być dość rozsądnym rozwiązaniem w drodze do wymarzonej sylwetki. Na pewno przypadnie do gustu osobom leniwym, którzy nie mają czasu i chęci na liczenie kalorii, przygotowywanie zdrowych posiłków i wylewaniu siódmych potów na siłowni. Zachęcamy do komentowania i podzielenia się z nami waszymi spostrzeżeniami i efektami.

Podobne artykuły

loading...

5 komentarzy o “Dieta 8/16 – Opinie, Efekty, Menu, Zasady – Odchudzająca Dieta 8-godzinna

  1. Stosowałam już wiele diet, ale ta zdecydowanie jest najlepsza. Przede wszystkim nie musze liczyć tych kalorii. Pierwsze dni były ciężkie, ale teraz jest ok. Efekty: 1 tydzień = -3 kilogramy. Mi pomaga.

  2. Chyba jedna z najlepszych diet jaka widziała, bo teraz szukam trochę, czytam i nie wiem na którą się zdecydować. Ktoś poleci?

  3. 6 dni stosuję, trochę ciężko jest do tej 10 wytrzymać, bo sobie ustaliłam 10-18, ale nie ma tragedii, chyba najfajniejsza dieta którą stosowałam, bo nie jest, aż tak ciężka, ale zobaczymy jak efekty 🙂

  4. W sumie ciekawa, może spróbuje, nie trzeba ani jakiś dziwnych dań robić, bez glutenu itp… ani nie trzeba jakoś mocno głodować

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *