5 votes, average: 5,00 out of 55 votes, average: 5,00 out of 55 votes, average: 5,00 out of 55 votes, average: 5,00 out of 55 votes, average: 5,00 out of 5 (5 votes, average: 5,00 z 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading...

Dieta kopenhaska – Opis, Jadłospis, Opinie

Dieta kopenhaska - Opis, Jadłospis, Opinie

Dieta kopenhaska jest zwana również „trzynastodniową dietą do raju„. Czy jest to dieta cud? Na czym polega i czy każdy może ją stosować? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej o tej metodzie na odchudzanie.

Dieta kopenhaska – Co to jest?

Dieta kopenhaska - Opis, Jadłospis, OpinieDieta kopenhaska polega na spożywaniu określonego jadłospisu przez 13 dni. Jest znana jako bardzo restrykcyjna i wymagająca dużo silnej woli, ale wielce efektywna. Aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty należy jeść trzy posiłki dziennie w określonych godzinach, pić minimum 2 litry wody, ograniczyć spożywanie soli oraz nie poddawać się przez 13 dni 🙂 W skład posiłków wchodzą głównie: jaja, chude mięso, warzywa, owoce.

Trzynastodniowa kuracja jest wystarczająca, aby osiągnąć zamierzone efekty. Nie wolno przedłużać tego czasu, ponieważ może to być szkodliwe dla organizmu. Stosowanie diety kopenhaskiej nie przyniesie zaplanowanych rezultatów. Zadaniem diety kopenhaskiej jest przyspieszenie metabolizmu. Można ją stosować raz na dwa lata. Jeśli z jakiegoś powodu przerwało się ją przed 6 dniem, wtedy należy odczekać 6 miesięcy przed kolejnym rozpoczęciem.

Dieta kopenhaska – Efekty po 13 dniach kuracji

Po zakończonej diecie niektóre osoby chudły nawet 15 kg. Jednak średni spadek wagi to 4 – 8 kg. Jak na tak krótki okres czasu, są to rewelacyjne efekty. Aby stracone kilogramy nie wróciły, należy pamiętać o zachowaniu zdrowych nawyków żywieniowych nawet po zakończeniu diety kopenhaskiej.

Dieta kopenhaska – Jadłospis

Dieta kopenhaska zapewnia trzynastodniowy jadłospis. Należy go dokładnie przestrzegać. Żadnych odstępstw, ani podjadania. Ważnym jest również picie minimum dwóch litrów wody dziennie. Aby osiągnąć najlepsze efekty, posiłki należy przyjmować w następujących godzinach:
śniadanie: 8:00 – 9:00,
lunch: 12:00 – 14:00,
obiad: 16:00 – 18:00.


Jadłospis:

Dzień 1 oraz 8
Śniadanie – kubek czarnej kawy z łyżeczką cukru
Lunch – 1 – 2 jajka ugotowane na twardo, szklanka szpinaku lub brokułów
Obiad – befsztyk wołowy, lekka sałatka wegetariańska

Dieta kopenhaska - Opis, Jadłospis, OpinieDzień 2 oraz 9
Śniadanie – kubek czarnej kawy z łyżeczką cukru
Lunch – befsztyk wołowy z sałatką, można zjeść również owoc – jabłko, grejpfrut
Obiad – plasterek szynki (chudej), szklanka jogurtu naturalnego

Dzień 3 oraz 10

Śniadanie – kubek czarnej kawy z łyżeczką cukru
Lunch – szklanka szpinaku lub brokułów + świeży owoc
Obiad – plasterek szynki, 2 jajka ugotowane na twardo + kilka liści sałaty zielonej

Dzień 4 oraz 11
Śniadanie – marchewka utarta na tarce
Lunch – ½ opakowania twarożku, średnia marchewka + 2 jajka na twardo
Obiad – sałatka ze świeżych owoców + kubek jogurtu naturalnego

Dzień 5 oraz 12
Śniadanie– kubek czarnej kawy z łyżeczką cukru
Lunch – porcja gotowanej ryby (chudej – pstrąga lub dorsza)
Obiad – befsztyk wołowy + szklanka ugotowanego szpinaku bądź brokułów

Dzień 6 oraz 13
Śniadanie – kubek czarnej kawy z łyżeczką cukru
Lunch – porcja niedużego kurczaka + kilka liści sałaty
Obiad – 1 – 2 jajka na twardo, kubek jogurtu naturalnego

Dzień 7
Śniadanie – kubek herbaty z łyżeczką cukru
Lunch – porcja smażonego bądź gotowanego mięsa (chudego).
Obiad – nic.

Dieta kopenhaska – Przepisy

Posiłki są dość łatwe w przygotowywaniu. Najwięcej trudności sprawia przygotowywanie befsztyka, który nie jest tak popularny w naszym kraju.

BEFSZTYK

Dieta kopenhaska - Opis, Jadłospis, OpinieSkładniki:
– 15 dag mięsa wołowego ( polędwica lub karkówka)
– cytryna
– pieprz
– łyżka oliwy z oliwek

Sposób przygotowania:
Mięso roztłuc na małe plastry, natrzeć sokiem z cytryny i pieprzem. Odstawiamy na 45 minut do lodówki, następnie smażyć mięso na oliwie z oliwek przez ok. 10 minut. Tak przygotowany befsztyk spożywać z sałatą skropioną sokiem z cytryny i oliwą.

RYBA GOTOWANA NA PARZE

Składniki:
– 300 g świeżych filetów rybnych
– cytryna
– ulubione przyprawy (np.: pieprz ziołowy, tymianek, zioła prowansalskie ale bez soli).

Sposób przygotowania:
Umytą rybę natrzeć przyprawami. Rybę włożyć na sitko do gotowania na parze i gotować ok 10 minut. Na koniec skropić sokiem z cytryny.

SAŁATKA

Składniki:
– 2 gotowane jaja
–  szpinak
–  1 pomidor

Sposób przygotowania:
Szpinak ugotować (gotujemy tak długo aż woda odparuje). Ugotowane jaja i pomidora pokroić w kostkę. Wszystkie składniki wymieszać.


Dieta kopenhaska a kawa

Czy można wyeliminować z jadłospisu kawę?

Osoby, które nie przepadają za kawą mogą spróbować innych, lżejszych odpowiedników kawy (może któraś z nich przypadnie im do gustu) – np.: Jacobs Velvet, Green Coffee, Nestle Ricore. Kawa z cukrem pobudza metabolizm i organizm, bez niej trudno wytrzymać do pierwszego posiłku.

Dieta kopenhaska - Opis, Jadłospis, OpinieCzy kawę można zastąpić np. herbatą?

Jeśli osoba, która jest na trzynastodniowej diecie nie może przekonać się do kawy, może zastąpić ją herbatą, ale może wpłynąć to na wytrzymałość – wszak kolejny posiłek przypada w godzinach 12.00 – 14.00. Jeśli nie dasz rady dostosować się do reguł tej diety, może lepiej poszukać coś lżejszego i nie tak bardzo wymagającego. Nie każdy organizm jest w stanie wytrzymać tak rygorystyczną dietę.

Czy można wypić dodatkową dawkę kawy?

Nie zaleca się wypijania większej ilości kawy niż tę na pierwszy posiłek. Kawa z cukrem ma za zadanie pobudzić organizm. Kawa ma właściwości odwadniające, na dodatek wypłukuje witaminę C. Jeśli już zdarzy się takie odstępstwo, tuż po spożyciu kawy należy wypić dodatkowe szklanki wody z sokiem z cytryny.

Dieta kopenhaska a ćwiczenia

Podczas bycia na diecie kopenhaskiej odradza się wykonywania ćwiczeń. Wzmożony wysiłek fizyczny może spowolnić spadek wagi. Zamiast ćwiczeń zaleca się spacery, marszobiegi. Dzięki temu efekty będą jeszcze lepsze.

Dieta kopenhaska - Opis, Jadłospis, OpinieDieta kopenhaska a efekt jojo

Jeśli chcesz uniknąć efektu jojo, po zakończonej diecie należy nadal pamiętać o zasadach zdrowego żywienia, nie podjadać i nie ‚rzucać’ się na jedzenie. Dzięki zachowaniu zdrowych nawyków, zgubione kilogramy nie powrócą.

Dieta kopenhaska a alkohol

Tak jak wspominaliśmy wcześniej, będąc na diecie kopenhaskiej nie można dopuścić się żadnych odstępstw. Zatem alkohol jest zabroniony.

Dieta kopenhaska a papierosy

Palenie papierosów ogólnie wpływa źle na wszystko, ale jeśli chodzi o palenie podczas diety kopenhaskiej, nie ma to wpływu na proces odchudzania.

Dieta kopenhaska – Zalety

  • natychmiastowe efekty,
  • nauka zdrowych nawyków żywieniowych,
  • nie wymaga aktywności fizycznej,
  • niektóre osoby przyznały, że po zakończonej diecie straciły chęć na jedzenie słodyczy
  • posiłki i łatwo dostępne produkty.

Dieta kopenhaska – Wady

  • bardzo restrykcyjna, nie każdy da radę wytrzymać z takimi regułami 13 dni,
  • dostarcza małą ilość kalorii w ciągu dnia (ok. 900 kcal), osoba odchudzająca się odczuwa ciągły głód,
  • niedostarczanie wystarczającej ilości węglowodanów i witamin podczas diety, może powodować osłabienie organizmu,
  • tak szybka utrata wagi to głównie spadek wody oraz tkanki mięśniowej z organizmu,
  • po zakończeniu trzynastodniowej diety metabolizm zwalnia, przez co łatwiej jest przytyć
  • dietetycy raczej odradzają tę dietę komukolwiek ze względu na mocne obciążenie organizmu, wyniszcza go i zwalnia przemianę materii.

Dieta kopenhaska – Opinie

Osobom, którym udało się wytrwać na tej diecie faktycznie udało się schudnąć sporo kilogramów. Niektórzy narzekali na fakt, że dieta w początkowych dniach bardzo ich osłabiła, pojawiały się bóle głowy i zmęczenie. U niektórych organizm przyzwyczajał się do takiego stanu rzeczy i wracał do normy, jednak są osoby, które nie wytrzymują takiej głodówki. Dieta kopenhaska nie jest dietą dość kosztowną, nie wymaga dużego nakładu czasu do przygotowywania posiłków. Warto mieć na uwadze opinie większości dietetyków, które raczej odradzają stosowania tej diety.

A czy wy stosowaliście dietę kopenhaską? Jak się po niej czuliście? Czy wytrwaliście do końca? Podzielcie się w komentarzach swoimi doświadczeniami.

Podobne artykuły

loading...

18 komentarzy o “Dieta kopenhaska – Opis, Jadłospis, Opinie

  1. Dieta dla wytrwałych ale polecam, byłam na niej 2 miesiące. Wyglądałam niesamowicie. Po diecie wystarczy jeść w małe posiłki żeby nie było efektu jojo

  2. Przecież to czyste szaleństwo jeść w taki sposób. Jest tu ktoś kto stosował tę dietę i zakończył ją nie cierpiąc na zdrowiu?

  3. Chciałabym napisać coś pozytywnego, ale zwyczajnie nie potrafię. Na tej diecie wytrzymałam zaledwie 3 dni.

  4. Stosowałem dietę kopenhaską jakiś czas temu i mi pomogła. Zrzuciłem kilka zbędnych kilogramów.

  5. Moja żona stosowała. Przez tą dietę nasze pożycie prawie całkowicie zamarło! Zdecydowanie odradzam dietę dla wszystkich.

  6. Jestem właśnie w 5 dniu tej diety, z wagi spadło mi bardzo mało bo 1,5 kg i jest to dieta dość mocno męcząca, ale chce dotrwać do końca i zobaczyć efekty. Podzielę się wrażeniami, choć fajerwerków się nie spodziewam.

  7. Ta dieta wydaje mi się zbyt restrykcyjna i to nie jest chyba naturalne. Lekarz lub dietetyk znający się na rzeczy raczej nie zaleciłby czegoś takiego.

  8. ta dieta to jakieś nieporozumienie… zalecam raczej jakąś bardziej zrównoważoną dietę i sensowne suplementy do tego, np. na spalanie tłuszczu.

  9. Czytałam sporo na temat tej diety, ale w tym artykule jest fajnie wszystko wyjaśnione i zebrane w całość. Zapisuję do ulubionych.

  10. Dużo się słyszy ostatnio o tej diecie kopenhaskiej. Dobry artykuł, chyba trzeba będzie wypróbować tę dietkę 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *