1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5 (1 votes, average: 5,00 z 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading...

Metody odchudzania – porównanie popularnych sposobów walki z nadwagą.

Co chwilę na rynku pojawiają się nowe metody odchudzania, nowe diety, nowe preparaty czy nowe rodzaje treningów. Osoba, która chce zgubić zbędne kilogramy, mając do wyboru tak wiele różnych sposobów może się w tym pogubić. Wiele metod wymaga wielu wyrzeczeń, a inne wymagają poświęcenia wiele czasu i cierpliwości. Niektóre metody dają szybkie efekty, ale niestety krótkotrwałe. Dlatego też, kiedy postanowimy zgubić zbędne kilogramy warto dokładnie przemyśleć jaki sposób odchudzania będzie dla nas odpowiedni i który powinniśmy wybrać. Sprawdzimy więc dziś jakie są dostępne metody odchudzania, które są skuteczne i które z nich mogą najbardziej przypaść nam do gustu.

Diety odchudzające

odchudzanieNa pierwszym miejscu są wszelkiego rodzaju diety. Większość z nich polega na ograniczeniu lub wykluczeniu danego składnika lub całej grupy składników. Są one najczęściej nisko kaloryczne, dlatego wiele osób w początkowej fazie czuje ciągły głód, ponieważ liczba dostarczanych kalorii jest mniejsza niż zapotrzebowanie organizmu. Jedną z najbardziej popularnych diet ostatnich lat jest wciąż dieta Dunkana. Jest ona podzielona na fazy i polega przede wszystkim na zwiększeniu spożycia produktów białkowych przy jednoczesnym ograniczeniu produktów zawierających węglowodany oraz tłuszcze.

Dieta jest często ogłaszana jedną z najskuteczniejszych metod odchudzania, ale ma ona też swoje wady. Przede wszystkim, w niektórych przypadkach może być ona szkodliwa dla zdrowia. Poprzez spożywanie głównie produktów w białkowych, nie dostarczamy do organizmu błonnika, który jest niezbędny w poprawnej pracy jelit. Przy dłuższym stosowaniu diety mogą występować zaparcia i problemy trawienne. Kolejną dietą zdobywającą popularność jest dieta Paleo. Polega ona na eliminacji produktów, które nie były dostępne do spożycia w okresie paleolitu. Dlatego też w diecie bazuje się na warzywach, owocach, jajach, rybach i mięsie, a wyklucza cukier, oleje, nabiał. Można zauważyć, że dieta nie wymaga radykalnych kroków i nie zmniejsza liczby spożywanych kalorii, a jedynie wyklucza niektóre produkty. Jednak dieta jest bardziej sposobem na codzienne zdrowe odżywianie się, ale raczej nie przyczyni się w znaczny stopniu do stracenia na wadze. Kolejną, znaną na całym świecie dietą, jest dieta kopenhaska, której czas trwania wynosi 13 dni.

Dieta kopenhaska w porównaniu do innych zapewnia bardzo szybką utratę wagi, dzięki zdecydowanemu ograniczeniu kalorii i węglowodanów. Dzienna dawka kalorii wynosi zaledwie 600-800 kcal. Jest to trzykrotnie mniej niż minimum dla dorosłego człowieka. Dozwolonymi produktami są jaja, warzywa, chude mięso, owoce w ograniczonej ilości ze względu na zawartość cukru. Przyglądając się diecie można śmiało stwierdzić, że t nic innego jak głodzenie się. Efekty takiej „diety” na pewno przyniosą szybkie efekty, ale wraz z portem do normalnego żywienia na pewno waga wróci, czasem ze zdwojoną siłą, gdyż organizm zacznie gromadzić zapasy na przyszłość.

odchudzanie

Sport na odchudzanie

Kolejną metodą odchudzania są treningi, uprawianie sportów, duża ilość ruchu. Niezaprzeczalnie jedna z najzdrowszych metod na schudnięcie. Ruch wspomaga procesy trawienne, świetnie wzmacnia serce, poprawia działanie całego organizmu. Zawsze przy odchudzaniu wskazany jest ruch, nawet jeśli jest to tylko półgodzinny spacer.

Bardzo modne w ostatnim czasie są wszelkie treningi układane przez znanych trenerów. Wiele z nich przynosi bardzo dobre efekty, bo oprócz zgubienia zbędnych kilogramów można ładnie wyrzeźbić ciało. Każdy z tak przygotowanych treningów wymaga przede wszystkim regularności i systematyczności. Treningi muszą odbywać się 3-4 razy w tygodniu. Możemy wybrać trening aerobowy, czyli tzw. trening cardio. Jest on bardzo efektywny w początkowej fazie odchudzania. Taki trening polega na utrzymaniu intensywności ćwiczeń przez dłuższy czas, minimum 30-40 minut. Przykładem jest bieganie, jazda na rowerze, marsz, ćwiczenia na orbitreku lub steperze. Jednak, po pewnym czasie trening cardio już nie wystarcza i nie daje dalszych efektów. Wtedy (lub nawet na początku) należy dołączyć do tego trening siłowy. Podnoszenie ciężarów, rzeźbienie mięśni ciała świetnie wspomaga spalanie tłuszczu i powstawanie mięśni. Dzięki temu figura wygląda smukle i zdrowo.

Suplementy na odchudzanie

Osoby, które nie są zwolennikami krótkotrwałych diet, czy regularnych ćwiczeń najczęściej wybierają wszelkiego rodzaju preparaty wspomagające odchudzanie. Tutaj jednak należy uważać przy wyborze takich produktów, ponieważ wiele z nich może zaszkodzić albo nie powodować żadnych efektów. Tabletki wspomagające odchudzanie są często też stosowane przez osoby, które odchudzają się uprawiając sport. Jest to najlepsze połączenie, ponieważ efekty widoczne są dużo szybciej niż tylko podczas uprawiania sportów. Na rynku istnieje wiele tabletek, a najlepszą opinią cieszą się te, które maja naturalny skład i szybko przynoszą efekty oraz, co ważne, nie powodują efektu jojo. W składzie warto szukać składników takich jak owoce amla, owoce goji, guarana i inne naturalne ekstrakty. Działanie takich produktów jest skupione wokół zbijania tkanki tłuszczowej i przyśpieszeniu metabolizmu. Dzięki temu organizm jest stale pobudzony do szybkiego spalania i w przyszłości nie ma powodu do martwienia się efektem jojo.

Poniżej prezentujemy dwa polecane przez naszych czytelników produkty, które skutecznie pomagają w odchudzaniu.

odchudzanieodchudzanie

Podobne artykuły

loading...

Jeden komentarz o “Metody odchudzania – porównanie popularnych sposobów walki z nadwagą.

  1. od miesiąca się odchudzam. mniej jem i chodzę na siłownie ale na razie jakoś nie widać efektów. może spróbuję brać jakieś suplementy. ktoś poleca jakieś?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *