0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5 (0 votes, average: 0,00 z 5)
You need to be a registered member to rate this post.
Loading...

Żeń-Szeń – Koreański czy Syberyjski? – Działanie, Opinie, Dawkowanie

Żeń-Szeń - Koreański czy Syberyjski? - Działanie, Opinie, Dawkowanie

Żeń-szeń jest to cudowna roślina, zaliczana do kategorii superfoods. Występuje na obszarach całej Azji i posiada szereg świetnych właściwości wspierających nasz organizm. Znana jest ludzkości od tysięcy lat. Występuje w kilku odmianach: koreański, syberyjski, amerykański, chiński czy indyjski. Najczęściej spotykanymi i najpopularniejszymi są Żeń-szeń syberyjski i koreański. Czym się od siebie różnią? Czy rzeczywiście korzeń tej rośliny jest tak „magiczny”? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi na wszelkie nurtujące pytania. Poznasz działanie, dawkowanie oraz przeciwwskazania. Specjalnie dla Was zebraliśmy i podsumowaliśmy również opinie o żeń-szeniu jakie można znaleźć w sieci.

Żeń-Szeń – Działanie

Żeń-szeń jest zaliczany do grupy adaptogenów. Oznacza to, że wzmacnia układ odpornościowy organizmu, a także korzystnie wpływa na sytuacje stresowe i traumatyczne. Oprócz tego, charakteryzuje się tym, że oddziałuje na cały organizm, usprawniając różne jego funkcje, a przy tym nie wywołując skutków ubocznych (przy odpowiednim dawkowaniu). Żeń-szeń zawiera ponad 200(!!) aktywnych substancji leczniczych. Stosując regularnie tą cudowną roślinę, możemy uzyskać następujące efekty:

  • Ginsenozydy zawarte w żeń-szeniu sprawia, że nasze narządy są lepiej dotlenione, co skutkuje zwiększoną energią,  mniejszym uczuciem zmęczenia oraz poprawą koncentracji,
  • Chroni organizm przed stresem oraz chorobami, wspomagając układ odpornościowy,
  • Działa jak afrodyzjak, zwiększa ukrwienie narządów płciowych, pozytywnie wpływając na erekcję; poprawia znacząco również libido,
  • Łagodzi przebieg menopauzy oraz PMS,
  • Obniża poziom kwasu mlekowego we krwi, dzięki czemu nasz organizm szybciej się regeneruje po wysiłku,
  • Posiada działanie odmładzające, powstrzymuje wypadanie włosów oraz proces łysienia.

Jak możemy zauważyć korzeń żeń-szenia ma rzeczywiście świetne właściwości. Większość podanych wyżej efektów zostało potwierdzone przez liczne rzetelne badania. 

Żeń-Szeń - Koreański czy Syberyjski? - Działanie, Opinie, Dawkowanie

Żeń-szeń – Koreański, a Syberyjski – Różnice

Chociaż odmian żeń-szenia występuje więcej, skupmy się na tych najbardziej popularnych w naszym kraju, czyli odmianie koreańskiej oraz syberyjskiej. Oba są uznawane za adaptogeny. Podstawowe różnice polegają przede wszystkim na substancjach aktywnych zawartych w obu korzeniach.
Żeń-szeń syberyjski zawiera w swoim składzie polisacharydy oraz eleuterozydy, co wpływa na ogólną odporność organizmu oraz obniżenie poziomu cukru we krwi. Ma charakter uspokajający.
Żeń-szeń koreański zaś składa się z ginsenozydów oraz panaksozydów. Koreańska odmiana jest uznawana za silniejszą, jest silnie rozgrzewający. Ginseng jest silnie pobudzający i znacząco wpływa na popęd seksualny.

Kolejną różnicą jest okres uprawy. Koreańska odmiana wymaga co najmniej 6 lat uprawy. Syberyjska zaś znacznie krótszy okres – może być . Przekłada się to na cenę, odmiana z Syberii jest około 10x tańsza.

Żeń-Szeń – Formy stosowania

Żeń-szeń może być stosowany na rozmaite sposoby. Najbardziej popularnymi są:

  • Żucie korzenia – najbardziej skuteczną metodą jest żucie korzenia. Może być w formie wysuszonej lub świeżej. Około gram korzenia powinien być przez nas żuty co najmniej przez 10-15 min, a następnie możemy go połknąć.
  • Herbata – najpierw korzeń należy rozdrobnić, następnie wsypujemy pół łyżki, po czym zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na 15 min. Taka porcja nadaje się do ponownego użytku nawet 2-3 razy.
  • Proszek – sproszkowany korzeń możemy używać jako dodatku do różnych dań jak i napoi.
  • Nalewka – powinniśmy spożywać w ilościach od 0.5-1 łyżeczki dziennie
  • Tabletki, kapsułki – należy przeczytać ulotkę, a następnie nie przekraczać dozwolonej dawki ekstraktu.
  • Maseczka – należy jak najbardziej rozdrobnić korzeń, następnie zalać go wrzątkiem i odczekać, aż zrobi się charakterystyczna papka. Maseczkę należy trzymać na twarzy lub innej części ciała około 20-30 min.

Jak więc możemy zauważyć korzeń żeń-szenia możemy stosować na różne sposoby, wedle uznania i upodobań.

Żeń-szeń – Dawkowanie

Kuracja powinna trwać od 6 do 8 tygodni. W przypadku osób młodych można ją powtarzać 2 razy do roku. Najlepsze działanie uzyskamy w okresach wiosenno-jesiennych. Zalecaną dawką jest do 3g dziennie w formie surowej lub herbatki. W przypadku ekstraktu nie powinniśmy przekraczać dawki 500mg dziennie.

Żeń-szeń – Przeciwwskazania

Ze względu na mocny wpływ na nasz organizm, ginseng nie powinny stosować osoby:

  • z nadciśnieniem i chorobami serca – w tym przypadku należy skonsultować się wcześniej z lekarzem
  • chorujące na hemofilię jak i inne zaburzenia krzepnięcia krwi
  • ze skłonnościami do hipoglikemii
  • dzieci oraz kobiety w ciąży

Dodatkowo należy obniżyć ilość spożywanej kawy lub całkowicie z niej zrezygnować. Nie należy spożywać żeń-szenia wieczorową porą, gdyż możemy mieć problemy ze snem.

Żeń-szeń – Skutki uboczne

Żeń-szeń z racji tego, że jest adaptogenem nie powinien wywoływać skutków ubocznych. Jednak jego nadmierne, niewłaściwe stosowanie może spowodować: złe samopoczucie, bezsenność, nadciśnienie, biegunkę, bóle głowy, a także zmiany skórne.

Żeń-szeń – Opinie

Żeń-Szeń - Koreański czy Syberyjski? - Działanie, Opinie, DawkowanieOpinie osób, które stosowały ginseng są praktycznie wyłącznie pozytywne. Każda z osób stosujących zachwala działanie żeń-szenia. W najczęściej wymienianych zaletach znajdziemy: znaczna poprawa zdolności seksualnych, poprawa koncentracji i pamięci, przypływ energii, a także szybsza regeneracja po wysiłku. Nie przez przypadek ta roślina jest stosowana w medycynie naturalnej od tysięcy lat. Nie znaleźliśmy przypadków występowania skutków ubocznych, przy prawidłowym zażywaniu korzenia. Warto jest więc sprawdzić czy również nam ta magiczna roślina przyniesie tak wiele korzyści. Produkt jest dostępny w różnych formach zarówno w aptekach stacjonarnych, sklepach ze zdrową żywnością i ziołami jak również w internecie.

Bezpieczne i sprawdzone preparaty zawierające w sobie ekstrakt z korzenia żeń-szenia:
Weltox – Krem wybielający na przebarwienia skórne i piegi
Erectic Plus – Tabletki na problemy z erekcją
Penidex Extra – Tabletki poprawiające nasze osiągi seksualne

 

Podobne artykuły

loading...

3 komentarzy o “Żeń-Szeń – Koreański czy Syberyjski? – Działanie, Opinie, Dawkowanie

  1. Dziwiłem się dlaczego jest aż taka różnica cenowa między żeń szeniem koreańskim i syberyjskim. Teraz już wiem. Ja zamówiłem koreański, mam nadzieję że jego regularne stosowanie zmieni coś w moim życiu.

  2. To prawda miałam syberyjski i koreański i zdecydowanie koreański jest konkretniejszy, mocniejszy. Trzeba jednak uważać żeby nie przedawkować bo można sobie biedy narobić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *